iTea - quality tea!

שתיית תה בקיץ

שתיית תה בקיץ לתה בעבר היתה תדמית לא מחמיאה במיוחד, הוא נחשב למשקה של חולים ומבוגרים ונהוג היה לשתות אותו רותח בימי חורף קרים.

בארץ הכירו עד לפני כמה עשרות שנים בעיקר את התה החום הנחות בשקיות חבר הערכים התזונתיים. מבחינת ערך תזונתי קודם כל בתה כמות הקופאין פחותה מאשר בקפה בערך בחצי וכמות נוגדי החמצון שבו גדולה בהרבה מאשר בפולי הקפה ולכן כדאי גם למכורי הקפה להחליף חלק מכוסות הקפה ביום בכוסות תה איכותי. התה מסייע לשמור על מאזן הנוזלים בגוף יותר מאשר שתיית מים ולכן על מנת להמנע מהתייבשות בחודשי הקיץ רצוי לשתות מספר כוסות תה איכותי ביום. בקיץ הנטייה לשתות מיצים ממותקים רבים חסרי ערכים תזונתיים ומרובי חומרים משמרים וצבעי מאכל, מומלץ לאוהבי השתיה המתוקה להחליף את שתיית המיצים בתה קר ולהרגיל גם את הילדים בכך.

להתם, עשיר בנוגדי חמצון, קל להכנה, ללא חומרים ומשמרים וצבעי מאכל, לא מגיע בבקבוקים כבדים מהסופר שצריך לסחוב, לא נמצא בבקבוקי פלסטיק רעילים, לא פוגע בסביבה כמו בקבוקי הפלסטיק ובעל טעמים מגוונים ושונים אחד מהשני כך שכל אחד יכול למצוא את הטעמים המתאימים לו ביותר. בנוסף תה קר איכותי עולה פחות מאשר קניית בקבוקי מיצים מוכנים.

משקה תה בטרם הוספת הסוכר הוא ללא קלוריות כלל ולכן בעת הכנת משקה בבית ניתן לשלוט בכמות הקלוריות המגיעות מהמתקת התה, מומלץ להתרגל לשתות תה ללא המתקה או להשתמש בכמות קטנה של ממתיקים טבעיים המזיקים פחות מסוכר כמו סירופ אגבה, סירופ מייפל, מולסה, דבש וסילאן. בנוסף כדאי לשלב תה בתזונה במידה ומעוניינים לרזות מאחר ובתה יש 2 חומרים פעילים המסייעים להגביר חילוף חומרים. התה גם מסייע לעיכול תקין ומומלץ מאוד לאנשים הסובלים מבעיות עיכול שונות. לבעלי לחץ דם גבוה חשוב להזהר מצריכה מוגברת של תה מאחר והתה עלול להיות בעל השפעה על לחץ הדם ולהעלות אותו אצל הנוטים ללחץ דם גבוה. לסיכום הכנת משקאות תה קרים בקיץ הם בריאים, טעימים, חסכוניים וקלים להכנה ליום ליום, לאירוח וכתחליף למיצים לא בריאים לילדים וכדאי לשלב אותו גם בימי הקיץ החמים.